Tutti in piedi: Santoro sui social

Spread the love

I social network, ancora una volta si avvicinano a sopra valere nei confronti dei media tradizionali, ed il nuovo input datoci a riguardo è nella nuova trasmissione di Michele Santoro.

Stiamo parlando di “Tutti in piedi”, trasmissione che grazie ai social network ha avuto un interessante riscontro di pubblico, ma soprattutto ha vissuto una serie di arricchimenti grazie ai commenti diffusi su Twitter e su Facebook, che hanno permesso agli spettatori di interagire con il giornalista.

La manifestazione si è trasformata quindi, grazie ai social network, in una grande chiacchierata virtuale che ha visto una bella organizzazione in occasione dei 110 anni del sindacato FIOM e che deve alla rete il suo grande successo.

A partire da una pagina Facebook dedicata alla manifestazione, lo “spettacolo” tenutosi a Villa Angeletti di Bologna, ha avuto tantissimi riscontri che hanno visto l’aumentare dei numeri di commenti a dismisura. Oltre a questo, la potenzialità del web si è vista in quanto la trasmissione era visibile in streaming on line.

Non è mancato l’apporto di Twitter, che anch’egli ha portato tantissime persone a scrivere riguardo il programma. Tutti in piedi è stato rilevato soprattutto dagli utenti di Twitter con un hashtag comune che è stato #tuttinpiedi, che in pochissime ore è diventato immediatamente uno dei tag tra i più usati.

La democrazia mediatica è venuta fuori. Principalmente, quello che abbiamo potuto osservare è valido su due fronti. Il primo è legato al fatto che il web movimenta persone, anche dal punto di vista che spinge verso i media tradizionali (ed in alcuni casi, anche contro i media tradizionali), oltre a questo però si vede benissimo anche come la possibilità di utilizzare i social network, riesce ad aumentare da un certo punto di vista, lo status della democrazia, permettendo ai tanti di dire la propria senza limiti della censura.

783 commenti su “Tutti in piedi: Santoro sui social”

  1. DoFollow Backlinks
    SEO-friendly backlinks.

    A DoFollow link passes link equity to your target site, while each link is checked thoroughly for the absence of NoFollow tags.

    We provide a full performance report as a .txt document listing all sites where your link was placed.

    We advise to place links within content with semantic link phrases; additional options are available — check them out:

    First option — create a unique article
    Second option — an article is dynamically rewritten to avoid duplication, because crawlers prefer dynamic content updates.

    Optimal ratio: 30% branded/keyword anchors, 70% non-anchor links.

    Rispondi
  2. +3 Domain Rating
    Inbound links to your website on multiple diverse platforms.

    We use strictly resources from which there will be zero complaints from the platform moderators!!!

    Link building in 3 simple phases

    Step 1 – Links to articles (Publishing an article on a topic with an anchored and non-anchored link)

    Step 2 – Links through redirects of trusted websites with page rank Authority 9-10, such as

    Stage 3 – Submitting an entry on backlink analysis tools –

    SEO tools show the sitemap to the search crawlers, and this is crucial.

    Explanation for step 3 – just the homepage of the site is submitted on the analysis tools; subsequent pages cannot be submitted.

    I execute these three steps sequentially, in all there will be 20,000-30,000 quality links from three stages.

    This SEO tactic is the top-performing.

    I will provide the link data on indexing platforms in a .txt file.

    List of analysis tools 50 to 200 tools.

    Submit a link building report via majestic, semrush , or ahrefs If one of the platforms has less links, I report using the tool with the highest number of links because what’s the point of the lag?

    Rispondi
  3. Link building
    Inbound links for SEO are divided into anchor links and their non-anchor counterparts.

    Anchor links are linked to a primary search term, as the key query is fundamental for SEO performance.

    Non-anchor links carry equal weight – they represent simple hyperlinks, while clickability plays a key role because it provides a route for bots; crawlers navigate the target page along with internal pages, which benefits website.

    Progress reports are delivered via ahrefs. If there are fewer links for one of the services, the analysis focuses on the platform with a larger number of backlinks because of delays in indexation.

    Rispondi

Lascia un commento